Αφορμή γι' αυτό εδώ το άρθρο είναι : τα παιδιά που έρχονται σχετικά μεγάλα στο μπάσκετ και θέλουν να ενταχθούν σε τμήμα της ηλικίας τους, χωρίς να έχουν την απαιτούμενη μπασκετική παιδεία και εκ των πραγμάτων δεν μπορούν να "σταθούν" σ'αυτό.
Πλέον η εκπαίδευση στο μπάσκετ είναι όπως αυτή του σχολείου, δεν μπορείς να πας απ' ευθείας στην Στ' τάξη αν δεν περάσεις από τις προηγούμενες, ακόμη κι αν ηλικιακά πρέπει να ενταχθείς σ' αυτήν, δεν μπορείς να "σταθείς" αν έχεις χάσει τις προηγούμενες.
Άρα θα πρέπει να καλύψεις τα κενά σου ή φοιτώντας τις μικρότερες τάξεις-τμήματα ή να κάνεις εντατικά μαθήματα-φροντιστήρια-ενισχυτική διδασκαλία, "ιδιαίτερα" ή εξτρά προπόνηση-ατομική προπόνηση στην περίπτωση του μπάσκετ.
Το ίδιο συμβαίνει με την πρόωρη προώθηση νεαρών παικτών (λόγω προσόντων) σε μεγαλύτερες και απαιτητικότερες μπασκετικές βαθμίδες, γιατί η μη ολοκλήρωση της απαραίτητης μπασκετικής παιδείας γι' αυτές, αφήνει τον νεαρό αθλητή με πολλά μπασκετικά κενά και ελλείψεις που μακροπρόθεσμα θα του στοιχίσουν.
Η ανάγκη πρόσληψης καταρτισμένων προπονητών σε θέματα που έχουν να κάνουν με την ανάπτυξη και την μπασκετική παιδεία ανάλογα με την ηλικία των νεαρών αθλητών, κρίνεται απαραίτητη.
Πολλές φορές συμβαίνει το εξής : εάν ο προπονητής αναγκαστικά πρέπει να δεχτεί τέτοια παιδιά σε τμήμα της ηλικίας τους για να εξυπηρετήσει γονείς, ωράρια, φιλίες κλπ. τότε το πιθανότερο είναι να μην ασχολείται μαζί τους όσο θα ασχολιόταν αν ήταν στην ανάλογη με την μπασκετική τους παιδεία βαθμίδα (με τα αντικείμενα που πρέπει να διδαχθεί), έτσι τα αφήνει να λειτουργούν λανθασμένα (λόγω στόχων προπόνησης με πιο προχωρημένα αντικείμενα), δεν τα διορθώνει, τα παρακάμπτει, τα αδικεί σε χρόνο συμμετοχής και εν τέλει αυτά τα παιδιά δεν έχουν την ανάλογη πρόοδο.
Το σωστότερο σ'αυτές τις περιπτώσεις είναι να ενταχθούν σε τμήματα πιο αρχαρίων μέχρι να αποκτήσουν την απαραίτητη μπασκετική παιδεία και τότε να συμβαδίσουν με τα παιδιά της ηλικίας τους.
Γι' αυτό συμβουλεύω τους γονείς αν θέλουν να ασχοληθεί το παιδί τους με το μπάσκετ να το φέρνουν από νωρίς κι αν για οποιοδήποτε λόγο δεν συμβεί αυτό και καθυστερήσουν , είναι καλύτερα το παιδί τους να πάει σε ένα μικρότερο ηλικιακά τμήμα για ένα απαραίτητο χρονικό διάστημα ούτως ώστε να μάθει σωστά και να μην έχει κενά.
Δεν είναι τυχαίο ότι πλέον όλες οι ομάδες λειτουργούν τμήματα από 6 χρόνων (Α' δημοτικού) και συμβαδίζουν με την εκπαίδευση.
Αγαπητοί γονείς, αν θέλετε το μπάσκετ στη ζωή του παιδιού σας, φροντίστε από νωρίς (ηλικιακά) και πριν την έναρξη των σχολικών και άλλων υποχρεώσεων της χρονιάς, να μάθετε για το τμήμα που ενδείκνυται να ενταχθεί, για τις ώρες προπονήσεων κι έπειτα να κανονίσετε τις υπόλοιπες υποχρεώσεις του.
Πλέον η εκπαίδευση στο μπάσκετ είναι όπως αυτή του σχολείου, δεν μπορείς να πας απ' ευθείας στην Στ' τάξη αν δεν περάσεις από τις προηγούμενες, ακόμη κι αν ηλικιακά πρέπει να ενταχθείς σ' αυτήν, δεν μπορείς να "σταθείς" αν έχεις χάσει τις προηγούμενες.
Άρα θα πρέπει να καλύψεις τα κενά σου ή φοιτώντας τις μικρότερες τάξεις-τμήματα ή να κάνεις εντατικά μαθήματα-φροντιστήρια-ενισχυτική διδασκαλία, "ιδιαίτερα" ή εξτρά προπόνηση-ατομική προπόνηση στην περίπτωση του μπάσκετ.
Το ίδιο συμβαίνει με την πρόωρη προώθηση νεαρών παικτών (λόγω προσόντων) σε μεγαλύτερες και απαιτητικότερες μπασκετικές βαθμίδες, γιατί η μη ολοκλήρωση της απαραίτητης μπασκετικής παιδείας γι' αυτές, αφήνει τον νεαρό αθλητή με πολλά μπασκετικά κενά και ελλείψεις που μακροπρόθεσμα θα του στοιχίσουν.
Η ανάγκη πρόσληψης καταρτισμένων προπονητών σε θέματα που έχουν να κάνουν με την ανάπτυξη και την μπασκετική παιδεία ανάλογα με την ηλικία των νεαρών αθλητών, κρίνεται απαραίτητη.
Πολλές φορές συμβαίνει το εξής : εάν ο προπονητής αναγκαστικά πρέπει να δεχτεί τέτοια παιδιά σε τμήμα της ηλικίας τους για να εξυπηρετήσει γονείς, ωράρια, φιλίες κλπ. τότε το πιθανότερο είναι να μην ασχολείται μαζί τους όσο θα ασχολιόταν αν ήταν στην ανάλογη με την μπασκετική τους παιδεία βαθμίδα (με τα αντικείμενα που πρέπει να διδαχθεί), έτσι τα αφήνει να λειτουργούν λανθασμένα (λόγω στόχων προπόνησης με πιο προχωρημένα αντικείμενα), δεν τα διορθώνει, τα παρακάμπτει, τα αδικεί σε χρόνο συμμετοχής και εν τέλει αυτά τα παιδιά δεν έχουν την ανάλογη πρόοδο.
Το σωστότερο σ'αυτές τις περιπτώσεις είναι να ενταχθούν σε τμήματα πιο αρχαρίων μέχρι να αποκτήσουν την απαραίτητη μπασκετική παιδεία και τότε να συμβαδίσουν με τα παιδιά της ηλικίας τους.
Γι' αυτό συμβουλεύω τους γονείς αν θέλουν να ασχοληθεί το παιδί τους με το μπάσκετ να το φέρνουν από νωρίς κι αν για οποιοδήποτε λόγο δεν συμβεί αυτό και καθυστερήσουν , είναι καλύτερα το παιδί τους να πάει σε ένα μικρότερο ηλικιακά τμήμα για ένα απαραίτητο χρονικό διάστημα ούτως ώστε να μάθει σωστά και να μην έχει κενά.
Δεν είναι τυχαίο ότι πλέον όλες οι ομάδες λειτουργούν τμήματα από 6 χρόνων (Α' δημοτικού) και συμβαδίζουν με την εκπαίδευση.
Αγαπητοί γονείς, αν θέλετε το μπάσκετ στη ζωή του παιδιού σας, φροντίστε από νωρίς (ηλικιακά) και πριν την έναρξη των σχολικών και άλλων υποχρεώσεων της χρονιάς, να μάθετε για το τμήμα που ενδείκνυται να ενταχθεί, για τις ώρες προπονήσεων κι έπειτα να κανονίσετε τις υπόλοιπες υποχρεώσεις του.