ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ : Γεννήθηκα στην Αθήνα το 1965. Ξεκίνησα να παίζω μπάσκετ την περίοδο 1980-81 στον Εθνικό Γ.Σ. Αθηνών (παιδικό, εφηβικό, ανδρικό) με προπονητή τον αείμνηστο Πόλυ Πολυτιμίδη. Το 1985 πέτυχα την εισαγωγή μου στο Τ.Ε.Φ.Α.Α. του Δ.Π.Θ. (Κομοτηνή). Αποφοίτησα το 1989 με κύρια ειδικότητα στο μπάσκετ. Εργάστηκα 1η φόρα ως προπονητής το 1986 στο παιδικό τμήμα του Σπάρτακου Αγ. Θεοδώρων Ροδόπης. Σύλλογοι που αγωνίστηκα: Γ.Α.Σ. Κομοτηνή (Α2 Εθνική 1989-90,1995-96), Α.Π.Σ. Πανθρακικός (Γ΄Εθνική 1986-89), Μ.Σ. Εθνικός Αλεξανδρούπολης (Γ' Εθνική 1994-95, Α' ΕΚΑΣΑΜΑΘ 1996-97), Α.Ε. Κομοτηνής Μ.Γ.Σ. (Α' ΕΚΑΣΑΜΑΘ 1997-98, 2001-02), Δ.Α.Ν.Σ. Δωριεύς (Α' Τ.Ε. Δωδεκανήσου 2002-03), Εθνικός Γ.Σ.(Β' ΕΣΚΑ 1980-1985), Α.Σ. Κτησιφών Παιανίας (Β' ΕΣΚΑ 1990-94), Α.Π.Σ. Σπάρτακος Αγ. Θεοδώρων (Β' ΕΚΑΣΑΜΑΘ 1999-00). Σύλλογοι που εργάστηκα: Γ.Α.Σ. Κομοτηνή (Ακαδημίες), Α.Ε. Κομοτηνής Μ.Γ.Σ. (Α' Ανδρών-παιδικό-εφηβικό-Ακαδημίες), Δ.Α.Ν.Σ. Δωριεύς (Α' Ανδρών-παιδικό), Α.Σ. Κτησιφών Παιανίας (παιδικό-εφηβικό), Α.Π.Σ. Σπάρτακος Αγ. Θεοδώρων (Β' Ανδρών-παιδικό-Ακαδημίες), Άτλας Κομοτηνής B.C. (Ακαδημίες). Αξέχαστες στιγμές : Άνοδος στην Γ’ Εθνική με τον Α.Π.Σ. Πανθρακικός 1986-87, Άνοδος στην Β’ ΕΣΚΑ με τον Α.Σ. Κτησιφών Παιανίας 1991-92, Άνοδος στην Α’ ΕΚΑΣΑΜΑΘ με τον Α.Π.Σ. Σπάρτακος Αγ. Θεοδώρων 1999-00, Μέλος της μικτής ομάδας της ΕΚΑΣΑΜΑΘ 1987-88 και 1988-89, Πρωταθλητής στο πρωτάθλημα μπάσκετ Αεροπορίας με την 124 ΠΒΕ 1990, 10ος πιο εύστοχος στα τρίποντα στην Α2 Εθνική 1989-90 16/40 (40%), 13η θέση στο Παγκόσμιο Παλαίμαχων στην κατηγορία +40 το 2013, 2η θέση στο 1ο Πανελλήνιο τουρνουά Παλαίμαχων στην κατηγορία +40 2012. 720 επίσημα παιχνίδια, 311 νίκες- 399 ήττες ποσοστό 43.19% νίκες-55.41% ήττες. Την σεζόν 2024-25 προπονητής στο παιδικό τμήμα του Άτλα Κομοτηνής B.C. και σε τμήμα γεννημένων 2010-11.

2 Αυγ 2013

ΠΡΟΣ ΑΘΛΗΤΕΣ

Αγαπητέ αθλητή, 

     να γνωρίζεις ότι την ώρα που εσύ κάνεις προπόνηση ή παίζεις, "μάτια" σε παρακολουθούν (συναθλητές, αντίπαλοι, προπονητές, φίλαθλοι, δημοσιογράφοι, διαιτητές, γονείς), γι' αυτό φρόντισε να είναι καλή η εικόνα σου μέσα στο γήπεδο.

Τα πιο σημαντικά "μάτια" είναι αυτά των προπονητών, γιατί αυτοί ξέρουν τι να δουν σε σένα. 
Ίσως η εξέλιξη σου εξαρτάται απ' αυτό.

Φρόντισε λοιπόν από πριν :
-να δουλεύεις και να βελτιώνεσαι στη βασική ατομική τεχνική, 
-να κατανοείς και να γνωρίζεις τη βασική ατομική και ομαδική τακτική, 
-να είσαι γυμνασμένος, 
-να συμπεριφέρεσαι ψύχραιμα σε όλες τις πιθανές καταστάσεις,
-να είσαι ομαδικός και συνεργάσιμος, αλλά με πρωτοβουλία όταν πρέπει,
-να μπορείς να παίζεις τουλάχιστον δύο θέσεις πολύ καλά,
-να κάνεις πολύ καλά αυτό που μπορείς και να είσαι προετοιμασμένος γι' αυτό,

Πολλές φορές θα κριθείς για να επιλεγείς μεταξύ άλλων.
Αυτά που μπορείς να κάνεις πρέπει να φανούν ξεκάθαρα, σωστά και αποτελεσματικά.

Δεν υπάρχει μαγικό ραβδί αλλά πολύ δουλειά με στόχο.

Τη διαφορά μεταξύ αθλητών και ομάδων την κάνουν τα εξής  πράγματα : 
  • το επίπεδο της τεχνικής κατάρτισης, 
  • το επίπεδο της ατομικής τακτικής, 
  • το επίπεδο της ομαδικής τακτικής, 
  • η γενικότερη φυσική κατάσταση, 
  • η αγωνιστική εμπειρία,
  • η ψυχολογική προσέγγιση (αυτοπεποίθηση),
  • η νοητική προσέγγιση (ευστροφία)
Ως αναφορά τα προηγούμενα έχω να πω τα εξής :

-ατομική τεχνική είναι το πως και πόσο καλά και αποτελεσματικά εκτελώ τις τεχνικές του αθλήματος (πόσο καλά ντριμπλάρω, πόσο καλά σουτάρω, πόσο καλά πασάρω, πόσο καλά κάνω μπάσιμο, πόσο καλά γλιστράω, πόσο καλά μπλοκάρω κλπ)

-ατομική τακτική είναι το πότε επιλέγω να κάνω το καθετί (πχ πότε να σουτάρω, πότε να διεισδύσω, πότε να προσποιηθώ, πότε να πασάρω  πότε να πάω δεξιά και πότε αριστερά, πότε να παίξω πλάτη, πότε να βοηθήσω, πότε να παίξω αδύνατη πλευρά, πότε να πιέσω τον επιθετικό και πότε να μείνω μακρυά κλπ)

-ομαδική τακτική είναι το  ποιος, πότε και που κάνει το καθετί (πχ ποιος, πότε και που στήνει το σκριν, ποιος, πότε και που κόβει, ποιος πότε και που στέκεται, ποιος, πότε και που μπλοκάρει, ποιος, πότε και που πηγαίνει στην άμυνα, ποιος, πότε και που πάει για το ριμπάουντ, ποιος πότε και που πάει για ισορροπία κλπ)

-τέλος η φυσική κατάσταση είναι αυτή που κάνει τη διαφορά εφ' όσον όλα τα άλλα είναι στο ίδιο επίπεδο (πχ να είμαστε ανθεκτικότεροι στην κούραση, δυνατότεροι στις επαφές, εκρηκτικότεροι στις εκτελέσεις, γρηγορότεροι στις κινήσεις, αλτικότεροι στον αέρα κλπ).

Ως αναφορά την ψυχολογική προσέγγιση είναι το πως αισθάνεσαι κάτω από διάφορες αγωνιστικές καταστάσεις και "πίεση" (π.χ. όταν σουτάρεις, όταν αστοχείς, όταν κάνεις λάθος, η κερκίδα, ο αντίπαλος κλπ) και πως το αντιμετωπίζεις ψυχολογικά.

Η νοητική προσέγγιση είναι το πως σκέφτεσαι σε σχέση με το παιχνίδι και τους στόχους, όπως το καθαρό μυαλό, η αναγνώριση των φάσεων, η σοβαρότητα, η προσοχή, η συγκέντρωση, οι σωστές επιλογές, η αγωνιστική ευστροφία κλπ

Με ασταμάτητη αγάπη γι' αυτό το άθλημα και με διάθεση προσφοράς των γνώσεων και βιωμάτων μου στους αθλητές και όχι μόνο.

Να είστε όλοι καλά.